乾淨而灑脫

۱ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تا زمانی که دندان ها اشتهای خوبی داشته باشند، توسعه سیستم اطلاعات گوارشی را در حالت کار عادی حفظ می کند که می تواند مواد مغذی 牙齒保健 جذب کند و به طور طبیعی به اثر افزایش طول عمر برسد. جامعه سالمندان برای دستیابی به اثر ثابت کردن دندان باید به مراقبت از دندان خود اهمیت زیادی بدهند.

جامعه سالمندان برای داشتن دندان های خوب به چه نکاتی نیاز دارند؟

1. بر روش صحیح مسواک زدن مسواک بزنید

دندان های خود را با زاویه 45 درجه مسواک بزنید و دندان های خود را با دقت مسواک بزنید. سعی کنید مسواک با سر کوچک و سختی متوسط ​​انتخاب کنید. عادت کنید صبح و بعد از شام مسواک بزنید. اگر بعد از غذا هیچ شرایطی برای مسواک زدن ندارید، دهان خود را با آب بشویید. مسواک ها نمی توانند باقی مانده های غذا را از روی دندان ها پاک کنند و می توان از آنها به درستی برای حذف مواد غذایی حبس شده استفاده کرد. از خلال دندان استفاده نکنید. اگر بیش از حد از زور استفاده کنید، ممکن است به لثه های خود آسیب برسانید.

2. دهان خود را به طور مکرر بشویید

دهانشویه می تواند باقیمانده غذا و هوای کثیف دهان را از بین ببرد و با توجه به شرایط خود دهانشویه مناسب مانند آب جوش، آب نمک، چای یا سرکه را انتخاب کنید. دهانشویه چای انتخاب خوبی است که حاوی مقدار کمی فلوراید برای حفظ سلامت دندان ها است. علاوه بر این، از پیچ امین الدوله نعناع یا گل داوودی وحشی می توان برای جوشاندن داروهای گیاهی چینی با عملکردهای گرما زدایی و سم زدایی در آب برای غرغره کردن، حفظ بوی تازه و بهداشت دهان و دندان و رفع بوی بد دهان استفاده کرد.

3. ضربه زدن مکرر

هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید، دندان های بالا و پایین خود را به ضربان نگه دارید. مطمئن شوید که دندان هایتان با هم تماس دارند. زیاد ضربه نزنید وگرنه زبانتان را گاز می گیرید. ماندگاری طولانی‌مدت می‌تواند دندان‌ها را قوی‌تر کند، از از دست دادن و لق شدن دندان‌ها جلوگیری کند، همچنین می‌تواند توانایی جویدن را افزایش دهد، ترشح بزاق را تحریک کند و هضم غذا را تقویت کند.

4. لثه ها را ماساژ دهید

پس از مسواک زدن، دست های خود را بشویید، انگشت اشاره خود را در دهان خود قرار دهید، لثه های خود را به آرامی فشار دهید و حدود 20 بار ماساژ دهید. علاوه بر این، هنگام مسواک زدن، می توانید موهای مسواک را نیز به لثه بدوزید تا لثه ها موقتاً ایسکمیک شوند. هنگامی که موها از بین می روند، می توانید اجازه دهید منطقه گسترش یابد و شلوغ شود. استفاده مکرر می تواند گردش خون موضعی را بهبود بخشد و از التهاب لثه جلوگیری کند. ماساژ لثه باعث تقویت متابولیسم و ​​مقاومت در برابر بیماری بافت های نگهدارنده دندان می شود.

5. رژیم غذایی خود را تنظیم کنید

عدم تعادل تغذیه ای نیز می تواند به راحتی منجر به مشکلات دهان و دندان شود.می توانید میوه ها و سبزیجاتی که سرشار از گوشت و شیر بدون چربی هستند بیشتر مصرف کنید. به طور خاص، پیاز، قارچ، کرفس و گرگ‌بری را که سرشار از کلسیم و فسفر هستند بیشتر مصرف کنید تا رشد و نمو دندان‌ها را تقویت کرده و از بیماری پریودنتال پیشگیری کنید.

نکات

برای معاینات دهان و دندان به بیمارستان بروید، دندان های خود را هر شش ماه یکبار بشویید و به موقع پلاک و جرم را از بین ببرید. اصرار بر استفاده از نخ دندان برای از بین بردن باقیمانده مواد غذایی بین دندان ها و کاهش خطر پوسیدگی دندان.

  • kifeixo kifeixo